De verjaardag van een knuffel – een karakter wordt geboren.

U stelde zich vast en zeker de vraag hoe Mr. Proper eigenlijk is ontstaan, waarom mevrouw Antje eigenlijk mevrouw Antje heet en waarom plaatselijk iedereen een Furby wilde hebben. Misschien vraagt u zich ook af, hoe u zelf het briljante idee voor een leuk karakter kan bedenken.

Eerst willen wij twee belangrijke punten rechtzetten:
1. 1. Geen enkel idee is binnen een dag succesvol.
2. 2. Er bestaan geen slechte ideeën.

Vooral in het begin is het belangrijk creatief te denken en zonder schaamte ideeën te collecteren. Wat hierbij kan helpen is denken aan bepaalde kenmerken die het bedrijf met u en uw medewerkers in verbinding brengt. Verhalen uit het hotel of eigenschappen van de plaats waar uw kampeerterrein ligt. Vaak staat eerst de vraag centraal of het een knuffel, stoffen pop of een fantasiewezen moet worden. Hiermee is de eerste stap gedaan.

De beslissing voor een bepaalde knuffel is daarna best makkelijk. Leeft er misschien een bever in het riviertje die door u terrein loopt? Graaien de eekhoorns altijd de walnoten van de bomen uit de tuin? Of wilt u voor de kinderen een magische wereld openen, waar een draak vurig door zijn neusgat blaast? Er is altijd wel een aanknopingspunt, laat uw gedachten de vrije loop en deel deze gerust met ons. In dit creatieve proces is teamwork onontkoombaar. Vind u uw eigen idee zelfs overdreven of gek, wellicht kan een collega helpen met de brainstorm en hierin bijsturen .

Wanneer het concept grof staat, gaat het nog om de details. Wilt u dat de knuffel altijd een bepaalde accessoire draagt? Een eigenwijze bril, een pakketje onder de arm of een stoere muts? Met de juiste details word u karakter zeker uniek! Tijdens het creatieve proces om uw unieke knuffel te ontwikkelen zijn er geen grenzen.
 

Blogpost1