Het juiste karakter voor uw huisstijl

Iedere onderneming is vroeg of laat bezig met de verschijning van zijn onderneming. Hoe kom ik over bij mijn klanten en wat wil ik uitstralen? In welke niche past mijn product en wie wil ik overtuigen? Om zich aantrekkelijk op de markt te positioneren, de juiste doelgroep aan te spreken en zich te onderscheiden van de concurrentie, helpt het om een eenvoudige definitie voor het huisstijl vast te leggen. De ontwikkeling van een huisstijl legt de basis voor alles wat daarna volgt.

Als de basis zoals het logo, het lettertype, de kleuren, het briefpapier en website er ligt, kan men nog een stap verder gaan door het bedrijf een gezicht te geven. Een eigen karakter zorgt voor herkenning, eigenheid en brengt uw producten tot leven. Denk aan bekenden voorbeelden.
Mr. Proper zorgt voor een spiegelgladde vloer, Ronald McDonald nodigt uit tot de afrit van de snelweg om burgers te komen eten en het Michelin mannetje zit op iedere vakantiereis met u in de auto. Reclame figuren brengen een bedrijf tot leven en ze zorgen voor de communicatie met de klanten.

Welke mascotte voor uw bedrijf de juiste is, hangt natuurlijk ook van uw huisstijl af en de boodschap die u wilt overbrengen. Een mascotte kan de kleuren van uw bedrijf dragen, kan een onderdeel van het logo zijn of het logo is een onderdeel van de mascotte. Of het nu een bekend dier is, dat in de buurt van uw park leeft of een fantasie dier, het kan allemaal! Bovendien kan zijn outfit compleet passend gemaakt worden bij de kleuren van uw logo. Heeft uw mascotte nog een naam nodig? Vaak zijn leuke namen al verborgen in de naam van het bedrijf. Of u laat uw klanten kiezen welke naam de mascotte zal krijgen. Bent u internationaal werkzaam, let dan op dat uw mascotte een universele naam krijgt, die altijd en overal positieve associaties teweegbrengt.

Een levensgrote mascotte kan overal ingezet worden. Het kan handen schudden, voor foto’s poseren, op beurzen door de bezoekersstroming wandelen en zelfs klimmen en springen. Wat het alleen niet kan, is mee naar huis genomen worden. Hiervoor heeft de mascotte kleine helpers.

Knuffels dragen uw merk als kleine mascottes de woonkamer in. Knuffels zorgen dagelijks voor troostmomentjes en vele avonturen. Hoe spannender de knuffel, hoe spannender het avontuur.
Een passende mascotte vertegenwoordigd uw bedrijfsidentiteit ook in dagelijkse situaties en maakt uw van uw merk een belevenis. Zo zorgt u voor flinke gespreksstof en niet alleen in de lunchpauze!

Blogpost4